2010

Har på begäran satt ihop en kort "sammanfattning" av året som gått.
Hur mycket som helst har hänt.
På många sätt så känns ett halvt liv har pressats in under 12 månader, samtidigt så har det gått otroligt fort.


Det här året har bestått av många positiva upplevelser som berikat,
och en del tunga.
Om jag funderar över vilka jag lärt mig mest på så är det faktiskt svårt att avgöra.



Våren 2010 var en av de tyngsta månaderna de senaste 15 åren. En familj splittras upp.
Trots att det var ett beslut som i själ och hjärta känns rätt så är det många som har påverkats och på grund av detta fått gå igenom en tuff tid.
Trots detta så inser jag att jag i och med denna period har känt mig välsignad med att ha fantastiska människor kring mig.

Jag är så tacksam att ni finns och att jag har er till stöd när det blåser runt knutarna, ni är helt ovärderliga.♥

Några månader bodde jag och lillfia i den lilla stugan i skogen hos bästa familjen. Utan dem vet jag inte vad jag hade gjort. Det är en härlig känsla att kunna ha en plats i världen där all stress och oro bara rinner av och man kan känns sig 100 procent accepterad.

 

Sommaren 2010 bestod av att finna rutiner i tillvaron. Jag hade för första gången riktigt sommarledigt och den tiden la jag och lilla H på att bada i Hemlingbysjön, mysa i mormors stuga och hitta små rutiner i vardagen igen. När augusti kom så var lillfia redo för en häftig utmaning… att börja åk 1. Hon skulle, till sin stora lycka, få börja på skolan på riktigt. Hon trivdes på sin skola och har vuxit som person sen hon började där.

 

 

Hösten 2010 har rusat iväg. Jag började på en ny tjänst på skolan och stortrivs, men sticker inte under stol med att det varit mycket att göra. Men det känns som om vi tillsammans gör nytta och det är värt väldigt mycket.

Det här årets välsignelser har bestått av de relationer som är viktigast. Relationer till lilla H och kärleken.



Nu när året tar slut så har jag välsignats med att ha 2 av de härligaste människorna jag någonsin mött i mitt liv. Mitt barn och min underbara sambo. Jag hoppas att jag lärt mig något och att jag har kvar detta i minnet, att det är det här som är viktigt. Det är det här som gör varje dag speciell. Det är det här som är kärnan i min tillvaro.

Avslutar året i den lilla fjällbyn, hand i hand med kärleken.

Visste inte att livet kunde vara så här bra.

Ta hand om er därute!
2011 börjar med stora steg och nya utmaningar... men de återkommer jag med ;)

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

mmm... 2010 var sannerligen ett år för sig. upp och ner, hit och dit, glädje och sorg. nu får vi se vad -11 har att erbjuda!!!!

vet du, nu saknar jag dig i massor. vi ses nästa vecka, gumman!!! kraaaam!

2 maria svara lisa:

skriven

ja gumsan... det kan man lugnt säga... för oss båda.

vi syns snart! kram!

Kommentera här: